Černý pátek

Černý pátek neboli „Black friday“ je další z nesmyslů (tak jako Valentýn, Santa Claus, atd.) převzaných z USA. Jako první ho u nás spustila firma Apple v roce 2011.

Cíl této marketingové akce je pouze ekonomický. Na rozdíl od USA (kde jsou s tímto dnem opravdu spojené velké slevy kolem 80% a tento den znamená start předvánoční nákupní horečky) je české pojetí trochu odlišné. U nás se většinou jedná o výprodeje tzn. skladových ležáků a neprodejného zboží, které by ve skladech zabíralo místo pro nové zboží v dalším roce.

Marketingová oddělení nezřídka stanovují slevy z přemrštěných cen, za které by si výrobky pravděpodobně nikdo nepořídil (příklad: prodejce inzeruje 50% slevu z původní ceny 1 000 Kč, přičemž na trhu je výrobek k mání za běžnou cenu 700 Kč). Slevy jsou tak nafouklé a matoucí a zdaleka ne tak výhodné, jak vypadají. Asociace pro elektronickou komerci zákazníkům radí, aby si ceny zboží na trhu před nákupem porovnali. Další českou specialitou je trvání této akce několik dní.

Jak se tedy postavit k tomuto svátku konzumerismu? Tak asi nějak dle vkusu každého soudruha… 😉

Více info třeba tady.

Loading

One Comment

Napsat komentář